Osteopathie bij volwassenen

Een osteopaat gaat op zoek naar de oorzaak van een klacht. Zo kan het zijn dat de oorzaak van pijn in de onderrug ter hoogte van de organen ligt. De osteopaat zal dan naast de technieken op de onderrug voornamelijk aan uw organen werken zodat deze weer beweeglijk worden en de klachten doet verdwijnen.

Met welke klachten ga ik naar een osteopaat?

Klachten ter hoogte van de wervelkolom komen veel voor en worden frequent succesvol met osteopathie behandeld. Klachten kunnen onder andere optreden als gevolg van een ongeval, ondergane operaties, verkeerde houding, slechte leefgewoonten en lichamelijke of geestelijke overbelasting. Deze veroorzaken gewrichtsblokkades, bewegingsbeperkingen en spanningen in verschillende weefsels in het lichaam en soms duiken de gevolgen pas jaren later op. Klachten ter hoogte van de volgende 3 systemen kunnen vaak met succes door een osteopaat behandeld worden.

Craniale systeem (schedel):

• Migraine
  • Aangezichtspijnen
  • Whiplash
  • Duizeligheid
  • Kaakgewrichtspijnen
  • KNO problemen

Viscerale systeem (organen)

• Buik- en darmklachten
  • Hyperventilatie (-syndroom)
  • Incontinentie
  • Menstruatiepijnen
  • Pijn ter hoogte van de bekkenorganen
  • Baarmoederverkleving

Pariëtale systeem (o.a. wervels, ribben en gewrichten)

• Gewrichtspijnen (Zoals Rheuma en Artrose)
  • Spierpijnen (gespannen of verkorte spieren)
  • Rugpijnen (Hernia, Spit, kou, Artrose)
  • Uitstralende pijnen in de ledematen
  • Zenuwinklemming
  • Wervelblokkade
  • Scheve wervelkolom
  • Voetproblemen
  • Tenniselleboog
  • Schouderpijn
  • En nog veel meer…

Met welke klachten ga ik naar een osteopaat?